fredag 30 mars 2018

Giclée Fine Art


Efter många timmar på tryckeriet har vi nu tagit fram detta Giclée Fine Art som jag är så glad och stolt över. Jag bara älskar det. För att få kallas Giclée Fine Art krävs att det är hög kvalitet på pappret och på utskriften.

Mitt är tryckt på det franska akvarellpappret Arches 300g som tillhör den absoluta kvalitetstoppen och är syrafritt, vilket är exakt samma papper som jag gör mina originalmålningar på. Pigmentbläcket är UV- beständigt och ljushållfast vilket ger en oöverträffad färgbeständighet. Trycket är signerat och av fantastisk kvalité.

Måttet är 115x100cm och kostar 2700:-

Det är alltid svårt att veta hur färgerna återges i olika datorer. Det är stor skillnad mellan min telefon och min dator. Men jag kan bara säga att jag älskar färgerna på den i verkligheten.

Jag kan självklart skicka trycket i papprulle.
Hoppas ni kommer älska det lika mycket som jag gör.

Kram Birgitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar